lauantai 17. toukokuuta 2014

Keskeneräisyyden koukussa

Olen koukuttunut! Nimittäin työn alla on elämäni ensimmäinen virkkaamalla tehtävä matto.
Tämän päivän iltapäivään saakka olin sitä mieltä, että en osaa enkä tahdo virkata. Paksu ontelokude ja ihanat värit kuitenkin houkuttivat kokeilemaan, ja nyt mie sitten oon koukussa tuohon!  Ohje on Virkkuri-kirjasta (eka Virkkuri) Hexagon-matto. Ja ysin koukulla (huomaa koukun punainen väri ;) ) virkkaan. Tuossa on noin parin tunnin työ. Hidastahan tämä ensikertalaiselle on, mutta anyway, olen kovin tyytyväinen kun tartuin koukkuun ja homma alkoi luistaa. Tykkään kovasti ontelokuteesta, se on tasalaatuista koko ajan, ja jälki näkyy heti. Samoin vaaleanpunainen ja tumman harmaa sopii mielestäni niin hyvin yhteen :) Tästä tulee siis kuusikulmainen matto, ja toivottavasti halkaisijaltaan reilun metrin mittainen. Paljon on siis vielä tehtävää, mutta hyvässä nosteessa olen :)
Koiruus seurailee minun innostusta kovin laiskan oloisena. Varmaan se miettii, että tuossakin kuluu aikaa hukkaan, kun pallollani voisi pelata.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti